Разказ без финал по нещата български

https://bulgarianhistory.org/1300bulgaria/
Тази сутрин виждам горния линк, споделен на стената на една приятелка. И ме засърбя езика, ей тъй да каже нещо полемично, :) че да заприличам на себе си!
Илиянчето Делева беше написала: "и понеже съм на тази вълна". Нямах време да прочета статията, но като всички във фейса реших да се изкажа само по заглавието й! :)
И ако Каравелов е бил кабинетен революционер, по думите на проф. Боян Пенев, то аз съм фейсбук революционер! Седя си у фейса и мъдрувам, а докато мъдрувам простите хора затриват държавата ни! Обаче нали преди две години се отказах да се боря с прости хора, сега какво друго ми остава - да мъдрувам!

И аз като Илиянчето това лято се върнах към далечното минало на 1981 г., когато държавата ни празнуваше 1300-годишен юбилей. Демек, съм на същата вълна, макар да не ми остава време да се нося по нея. Опитвам се да осмисля времето на нашето детство, когато се гордеехме, че растем под девиза: "Единство, творчество, красота", когато пътят ни беше осветен от слънца, в България се събираха деца от много страни, за да се подготвят да бъдат в бъдеще едно просветено общество и един още по-просветен елит.
Бедата на левите идеи е, че са твърде утопични! Красиви, обаче утопични.
Колкото и да беше пленена от източните философии, Людмила Живкова си беше един ляв интелектуалец, заразен с безумния оптимизъм на левите!
И да не си мислите, че критикувам Людмила!
Веднага казвам: не ми пука какво мислят мъдрите хора за делото й. Аз го уважавам дълбоко, вярвам, че то е сред малкото неща на зрелия соц, дето ни прави хора и човеци. Като всеки идеалист и Людмила е станала плячка на байганьовщината в тази държава. Това, че е била дъщеря на Първия, нито я е спасило, нито я е защитило. Направило я е по-уязвима.
Не знам дали байганьовщината ни е от траките, от робството, от Балканите, от соца, от коня или от кръстопътя, обаче от нея отърване няма. Иначе по тази древна земя, българска, понякога се ражда един безумен човек, на когото времето, обстоятелствата и дори семейното положение му позволяват да направи нещо велико. Веднага около него се събират и съмишленици, но и "хранени хора", мъдро казано от нашите канове, които разпъват делото му на кръста на собствените си амбиции.
Много бързо след оттеглянето или смъртта на безумеца, както е в случая с Людмила, делото бива унищожено безпощадно. Защото обществото е зло, алчно, ретроградно, мързеливо и водено от болните си амбиции да докаже собствената си ненужност, изваждайки дребничките си успехи до колосални постижения и снижавайки делото на великите хора до дребна конюнктура.
Щях да го питам онази вечер министъра на културата: какво щеше да ремонтира, къде щеше да среща Европредседателството, туй велико чудо, ако Людмила не беше тропнала с крак да построи културния мастодонт НДК. Ама нейсе, нали напоследък съм бяла и добра, замълчах си и си налях чаша ракия.
И ще пием по-малко ракия в тази държава, ако спрем да си служим с прекалено експресивна лексика!
И след вчерашния Никулден, дето много шарани събраха повече лайкове от наистина важни неща, си мисля, че Вазов винаги излиза прав: народът под робство яде, пие и прави деца. И така протестира срещу участта българска.
И все му трябва един Бенковски на народа български да си заложи лудата глава, за да го прати под ножа да си накървави делото, та така да осмисли вековното си съществуване на този кръстопътя!
Само дето младите днес не щат да водят народа си под ножа, ами мъдро бягат в чужбина, там хората са си построили смислени държави. Дето ще ги дават на разни араби и друга източна сволоч, по-добре да ги заселват с източноевропейци.
Такива мисли ме вълнуват напоследък!
Нямам време да пиша финала на моя разказ, затова ще го оставя отворен, за като прочета статията! :)
О, сетих се, какво исках да кажа: ами каква е разликата между Людмила и Бойко, например! Щото те нещо са роднини, поне близки, сподвижници, господар и слуга, ама не ги разбирам много обществените отношения! Не ми връзвайте кусур!
А, за разликата по между им, разликата е в идеите! Людмила строеше за идеи, Бойко - за да усвои пари от наивните европейци, дето му плащат, щото така по-добре изнасят своята "демокрация"!
Кое е по-полезно за държавата, оставам на вас да прецените!
Аз съм само един наивен литератор, притиснат от образователната система така, че да не може да диша!
Затова от време на време пиша някакви остроти, че да се разтоварвам!
Ей, ама вярно си, пак си нямам финал и верен отговор на толкова много въпроси!

Коментари

Популярни публикации от този блог

Конфликтът между Иван Вазов и кръга "Мисъл"

Жътва е...

Самодива къща и деца не гледа!